Mindenféle agymenés

Mindenféle agymenés

65. Mindeféle

2018. április 04. - Reményi Gábor rema

Ha több írásom is érdekel benneteket, kövessetek itt: https://www.facebook.com/gabor.remenyi73/

 

Azt tapasztalom, hogy az emberek a mai világban mindig többre vágynak. Én sem vagyok kivétel ez alól, de én kaptam is. Igaz, nem erre vágytam, mert ezt a többlet plusz kilókban adatott meg. Nem vagyok önző, próbáltam már adni másnak, de hiába nyomtam a megosztás gombra, ugyanannyi kiló vagyok. Most azzal vigasztalom magam, hogy tágulok, mint a világegyetem, csak egy kicsit gyorsabban, mert nem vagyunk szinkronban. Főleg így Húsvét után. Próbálok vigyázni, egészségesen élni, fitness könyveket olvasok, rengeteg torna DVD-t is megnéztem. Egy gramm sem ment le, pedig nagyon figyeltem a gyakorlatokat! Sokat fürödtem, mert ugye, mint tudjuk, minden vízbe mártott test annyit veszít a súlyából, mint az általa kiszorított víz súlya, de aztán kiderült, hogy ez is csak egy átverés, mert ha kiszállok, ugyanannyi kiló vagyok. Egy feltötlött káddal a testemen meg mégsem mehetek dolgozni....
Annyira ellustultam, hogy a múltkor mentünk valahova, azt tudtam, hogy autóval megyünk, csak azt nem tudtam, hogy mivel megyünk el az autóig?
Kénytelen leszek egy kicsit többet mozogni. Kezdem azzal, hogy tovább rágom az ételeket, többet pislogok, sőt, elkezdem mozgatni a fülem botját is...
Egyébként meg itt a jó idő, előveszem a biciklim, de tényleg!

 

Húsvét van ismét, kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek! Aki járt boltban csütörtökön, vagy szombaton, az onnan biztos észrevette, hogy valami készül a hétvégén, minimum a szokásos világvége. Bár ha világvége van, akkor minek az akciós wc papírból annyit venni, akármilyen ijesztő is lesz ez az esemény, nem marad időnk arra, hogy összeszarjuk magunkat.
Nem szeretem ezt az ünnepet egyáltalán, addig szerettem, míg élt a falusi mamám, sajnos ma már ez is csak a pénzköltésről szó...l. Érdemes lenne látni, hogy mennyi tojásfestéket vettek az emberek és mennyi csokit? A legtöbb ember ilyenkor elutazik valahová (másképp mondva elmenekül) a locsolók elől. Emlékszem, hozzánk is járt régebben egy család férfirészlege, apuka és kisfia, az apuka már atom volt, mire hozzánk került, szerintem nem is tudta, hogy nálunk van, a kisfiának közben annyira folyt az orra, hogy takonyból volt körszakálla, de ez apukának nem tűnt fel, nem is értette, hogy a locsolásért miért kapott egy csomag aloe vera illatú 100-as papírzsebkendőt...
Képzeljétek, tegnap kinéztem az ablakon és egy közepes méretű birkanyáj nézett velem szemben az udvarunkon, pedig nem is ittam semmit és tudomásom sincs arról, hogy vettem volna ilyeneket. Arra tudtam csak gondolni, hogy mivel egy társasházban lakunk, valamelyik szomszédom túltolta a húsvéti dekorációt. Lehet, hogy a teszkóban elfogytak a csokibarik és a hentestől kibérelte volna az igazit?? Mindegy, mielőtt lelegeltek, letapostak és összebogyóztak volna mindent az udvaron, összeszedtem a bátorságot, sötétbarna vízlepergetős cipőbox-szal kikentem az arcom, magamhoz vettem a fiam 27 méteres hatótávolságú szivacslövő pisztolyát és 25 méteres biztonságos távolságból lövöldözve visszatereltem őket oda, ahonnan jöttek, közben üvöltöttem, hogy kedvenc ételem a báránycomb. Sikerrel jártam természetesen, megmentettem a lakóközösséget ezektől a vadállatoktól.
Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan kerültek hozzánk a jószágok? A lányom nyitva hagyta a hátsó kertkaput és a szomszéd telekről átmigráltak hozzánk papírok nélkül. (Büntiből szedhette össze a kisasszony a kis golyócskákat, ezt hívhatjuk alternatív tojásvadászatnak is) Mint mindenben, ebben is volt politika, mert az ünnepek miatt ők voltak a Sorosok az ünnepi birkapörkölthöz,....

 

Hallottam, hogy segíti az egészséges életmódot ha este 6 után nem eszünk, szó szerint úgy mondták ezt, hogy el kell felejteni a vacsorát. Én ezt úgy alkalmaztam, hogy ettem, de elfelejtettem, hogy mit vacsoráztam:)
Azért is hoztam fel ezt a dolgot, mert a tél után mindig aktuális a mozgáshiányos, sokatzabálós életmódot feladni és kimozdulni. A napokban lehullott rengeteg hó is ezt a célt szolgálja, lehet menni havat takarítani.
Sokféle diéta létezik, vizsgáljunk meg néhánya...t:
-Vércsoport diéta: ez úgy működik, hogy kajálás előtt a saját vércsoportunk szerinti vértócsát öntünk az asztalra, ettől elájulunk és nem tudunk majd enni.
-30 napos diéta: ennek a lényege, hogy ez idő alatt csakis egészséges ételeket eszünk, teljesen kiiktatjuk pl. a cukrot, fehér lisztet, tejtermékeket, hüvelyeseket, alkoholt, szulfitokat. Ezt nagyon nehéz megcsinálni, sorolom, hogy miért:
Csak egészséges ételeket enni. Most vigyek el minden zöldséget az orvoshoz, hogy vizsgálja meg, mert gyanús, hogy köhögést hallottam a salátás zacskóból, ami a fagyasztóban van? A cukor elhagyása oké, legalább nem rontja a fogakat. A liszt elhagyása is oké, mert nem szoktam kenyeret sütni, ugyanis készen veszem. A nagyobb bajok itt jönnek, iktassam ki a hüvelyeseket, vagyis 30 napig nő nélkül, ez hogy jön ide? Ráadásul alkoholt se ihatok, ha már nincs nő?? Ez a miféle idióta módszer?? Szerintem aki ezt kitalálta, azt már meglincselte egy kangörcsös józan tömeg.
-Zóna diéta: lényege, a testet olyan fiziológia állapotba hozni, ahol nincsenek jelen a gyulladások, azaz a “zónába”. Ezt egy nagyon egyszerű vérképpel lehet alátámasztani, amiből kiderül, hogy a trigliceridek, az arachidonsav (EPA vagy omega zsírok) aránya és a hemoglobin A1C szintje jó értékekkel bla, bla, bla…. Olyan bonyolult ez a leírás, míg megpróbálod megérteni, addig enni sem fogsz tudni, tehát ez működik
Paleo diéta, másnéven ősember diéta: én bejártam az összes hentest, de sehol nem kaptam egy kis rántani, vagy pörköltnek való ősember husit, átverés az egész.
Szakaszos böjt diéta: könnyű betartani, mert ennek az a lényege, hogy két evés közt ne egyél, de nem is működik.
Nálam az vált be a legjobban, hogy most már nem kenem meg zsírral a kenyeret, amit a csülkös pacalpörkölthöz eszek éjfél körül. Ti hogy szoktatok diétázni?

 

Látom tele van az internet a mostani téli időjárással. Szerintem láttunk már ilyet régebben is, csak elhülyültünk az öregedés miatt és elfelejtettük, azért lehet ez a nagy rácsodálkozás. Emlékeztek, én megmondtam előre a héten, hogy ezen a hétvégén világvége lesz? Aki nem vette meg a fél áruházi készletet, az vessen magára..., mert csak azt tudja megenni, ami ebből a vetésből kinő.
4 napja itthon vesztegelünk és félve nézzük, hogy odakint milyen szörnyű, hogy lecsap ez a feh...ér rettenet az országra, meg a szörnyű hideg. Ép elmével csak úgy lehet ezt a látványt elviselni, hogy fagyállót szürcsölgetve pokrócokba tekerve, összebújva beültünk az égő kandallóba a családdal. Ilyen dermesztő hideg még a Naprendszer legutolsó bolygójának a holdján sincs. Szegény magyarok, mi mindent megszívunk.
Eleinte még nem gondoltam, olyan hideg lenne, bár furcsa volt, hogy a szomszéd néni heringekkel eteti a tyúkudvaron a pingvinjeit, a kutyaólból meg egy fóka üdvözölt tapsolva az uszonyaival. Nézegettem a falu honlapját is, ez a friss hír fogadott:
-Az öregek tanácsa döntésének értelmében a busókat kiközösítettük a faluból, mert nem látták el rendesen a munkaköri feladatukat, viszont kaptak egy esélyt, hogy hólapátolással próbálják eltüntetni a telet, ha már a "járással" nem sikerült, a hidegre való tekintettel maradhatnak a jelmezükben.
Szegényeknek emiatt nem volt könnyű dolga, mert a fonókörből hazafelé tartó nénikék járókeretekkel kezdték ütni őket, kiabálva, hogy nem kapod meg a testem, te büdös jeti!
Többek közt ezért sem mozdultunk ki hétvégén, de a régi miniszteri tanácsot még mindig megfogadva megbeszéltük a szomszéddal, hogy ha el kellene menni valahová autóval, akkor én az övével megyek, Ő meg az enyémmel, vagyis átülünk egy másik autóba.

A bejegyzés trackback címe:

https://gabor-remenyi73.blog.hu/api/trackback/id/tr6213809684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása