Mindenféle agymenés

Mindenféle agymenés

27. Hogyan vásárolunk manapság?

2017. április 05. - Reményi Gábor rema

Ma reggel mire megszabadítottam a postaládánkat a felesleges reklámújságoktól, meg is jött az ihlet a következő írásomhoz. Érdekes, hogy a szórólapkihordóknak biztos tartanak valamiféle oktatást hajtogatásból, mert ugyan kicsi a postaládánk, de úgy meg tudják tömni, hogy mentőcsapat kell a beszorult reklámújságok kiszabadításához és egyből indulhatok is  a szelektív szemétgyűjtőhöz, olyan sok. Jobb lenne, ha egyből odavinnék.

Ha már így belecsaptam, akkor szedjük szét először a reklámújságokat. Hozzánk elsősorban a nagy élelmiszerláncok és a gyógyszertárak szemétjei jutnak el nagyobb mennyiségben. Szerintem ez azért van, mert biztos éhesnek és betegnek látnak minket. Ha nem vagyok elég gyors, akkor beelőz a párom és kiszedi és mire észbe kapok már bent is van a lakásban ez a nyomdaipari melléktermék. Ilyenkor kénytelen vagyok papot hívni, hogy űzze ki a gonoszt a lakásunkból. Sajnos édesanyám nyugdíjas lévén annyira bele tud mélyedni ezekbe a papírhulladékokba, hogy gyakorlatilag más dimenzióban érzi magát, ilyenkor már bármiről is kérdezem csak egy ...90 ft-ra  végződő ár a válasz és elindul öltözni, hogy menjen máris a boltba. Szoktam neki mondani, hogy még 2 nap múlva kezdődik az akció, de lehurrog, ha nem megy oda előre, akkor lemarad az akciós csomagolássérült csomagolópapírról, mert már csak 8 hónap van karácsonyig. Fontos elárulnom, hogy annyi WC papír van elraktározva az akciós ár miatt nála, hogy egy intergalaktikus hascsikarásnál sem fogyna el. Ebből is látszik, hogy a reklámok hatására televerik az emberek a spájzukat olcsósított bármivel és mehet ki a kukába mind, már ami romlandó, mert lejár a szavatossága Akkor most spóroltunk? Gyakran hallom ezt is, hogy: -Nézd, féláron van a herevasaló, vagy akciós a tevenyereg, stb..de leszarom, mert ingyen sem kellenek.. Ha megyek bevásárolni( igen hölgyeim, én szoktam mindig), akkor ragaszkodom a bevásárlólistához és ezt próbálom be is programozni magamnak, emiatt nem tudok eltérni, vagyis de, mivel a mátrixban élünk, ha a boltban vagyok, akkor felhív az operátor és átír mindent, -Apa kellene még  egy zsugor félbubis víz, egy rotációs kapa és egy WC öblítő is.. az utolsót sosem értem, az nem a víz, amivel lehúzzuk?

A gyógyszertárak újságjai is megérnek egy misét, az átlagember többnyire akkor vesz gyógyszert, ha beteg, nem pedig ha akciós, de hát milyen az ember, ahogy olvassa, hogy akciós a köptető és olyan gusztusos képpel van reklámozva, hogy összegyűlik a slájm a torkában és már rohan is az aktuális doritricinrobitusszincvitamin keverékért. Van olyan szerintetek, hogy elkeseredik egy ilyen hirdetés láttán? Mire is gondolok:

-Ó, apa, most olcsó a canesten, vagy mi, és már hónapok óta nincs hüvelygombám, a francba...

Van egy újítási ötletem kedves Gyógyszertárak, az Avon katalógus illatos oldalai mintájára, ide is ilyen lapok kellenének, csak itt meg kellene nyalni a lapokat dörzsölés helyett és felszabadul egy kis viagra minta, mindjárt megnőne a forgalom és nem landolna egyik lapszám sem a kukában. Arra kell csak figyelni, hogy a gyógyszermintát úgy kell elhelyezni, hogy nyalogatás közben pont szemmagasságban legyen a leárazott prosztatagyógyszer...

"Szeretem" az óriásplakátok hirdetéseit is, amikor kiragadnak egy terméket az újságukból. Egyik kedvencem az volt, mikor az egyik áruházlánc hirdette, hogy 9 ft a vizes zsemle és telerakták vele az országot. Tudom, hogy a vizes zsemle csak ürügy, hogy becsaljanak és ami egy 100 ft-os vásárlásnak indulna, abból több 10.000 ft-os galopp lesz, mert hát jó árban volt a DVD visszatekerő is és ha már itt vagyok, veszek egyet  mindenkinek a faluban. Nehéz elképzelni azt is, hogy ha valaki meglát egy ilyen plakátot, hanyatt-homlok rohanva leszáll a buszról és rohan azért a vacak zsömléért, hogy spóroljon 20 ft-ot, közben meg sorban áll másfél órát és mire hazaér már csak prézlinek lesz jó, reggel meg frissen újra meg kell venni a munkahely közelében lévő kis maszek pékségben, de legalább az friss és finom...

A másik "kedvencem" az áruhiteles behálózások, régebben volt egy reklám, hogy enne a család, de a mikró elszáll az örök villamos mezőkre. Ilyenkor mi a logikus? Ha nincs pénzem másikra, akkor hideget eszünk. Legalábbis mi. De nem, ők rohannak telefonálni, felvesznek egy rendkivűl undorító kamatozású személyi kölcsönt, logikus nem? Már maga a reklám is megalázó, hogy ennyit nem néznek ki az emberekből, hogy még egy mikróra sem futja. Nem akarok senki pénztárcája turkálni, de kb 10.000 ft-ért már lehet venni, ezt valahogy összekaparom, ha kell, akkor a gyerek  dugi zsebpénzét nyúlom le. Sokkal viccesebb lenne, ha a család Ferrarija rohadna le és arra kell a kölcsön. Lehet mégsem olyan rossz ez a fajta hiteligénylés, mert általában egy mosolygós, fiatal vékony hölgy hozza a pénzt házhoz, így meg lehet próbálni a sötét lépcsőházban kirabolni és ezért nem is kell visszafizetni.

Főleg karácsony előtt lehet látni, hogy az emberek sorban állnak, többnyire a műszaki osztályokon áruhitelért, hogy méregdrága ajándékot vegyenek a szeretet ünnepén. Lehet maradi vagyok, de nem vennék senkinek sem olyan ajándékot, amire nincs pénzem, a szeretetet egy öleléssel is ki lehet fejezni, de biztos van olyan, aki inkább egy Smart TV-hez bújna. Gusztus dolga.... Vicces lenne, ha a készülékhez odacsomagolnánk a csekkeket is, szépen hónap szerint sorba rendezve, mert ugye figyelmesek vagyunk... Régebben az volt a tradíció, ha egy elődünk neves tettét megünnepeltük családi összejövetel és vacsora formájában, manapság pedig inkább az, hogy szüleink törlesztőrészleteiről emlékezünk meg minden hónapban csekkbefizetéssel és közben magasztaljuk eme nemes tettet.

Írás közben jönnek még a bosszantó dolgok, most pl. a húsvéti árudömping, de mindegy melyikről beszélünk. Itt az a lényeg, hogy az ünnepek előtt most már két hónappal előre meg lehet venni a mindenféle dekorációt, meg a csokimikit, csokinyuszit, a csokiakármit, de felesleges, mert mindig mindenki az utolsó pillanatban vesz meg mindent, mert addigra le kell akciózni boltoknak, tehát ez a fajta marketing fordítva sülhet el. Ha megnézitek, akkor mindig van valami fényes csomagolóanyagba tekert csoki a boltokban, mert behoztunk új ünnepeket és még fognak is, pl: Valentin nap, Halloween, nagyon kellett mindkettő. A Valentin napot lehet többet is tartani a fiataloknak, mert annyira nem tartanak ki egymás mellett, hogy kétszer nem ünnepelnek együtt egymás után. Kíváncsi vagyok, miket találnak még ki, bár félve merek ötletelni, mert megcsinálják....., de hátha nem, íme néhány képzelt ünnep és a hozzátartozó édesség, természetesen minden méretben:

-Humoristák napja: humorbonbon

-A boldogtalanság napja: síró keserű csoki figura

-Órásmesterek napja: valami mutatós csokifigura.. stb

Valamiért nagyon szeretünk vásárolni, ha kell, ha nem. Ezzel próbálják sokan jutalmazni, vigasztalni magukat, hogy a reklámok által sugallt kis unalmas életünket  feldobja. Elnézést, de egy nagy lószar, a marketingesek napját dobjuk fel, hogy elhisszük a baromságaikat, ők meg röhögnek a markukba, pl....mert megérdemlem. Ez igaz, aki kiad ennyi pénzt a reklám miatt bármire, arra mondták a reklám szakemberek, hogy tényleg megérdemled, csak más hangsúlyban...

Másik tipikus szöveg, hogy "bla-bla-bla rossz volt régen, de most itt az új csoda és nincs több gond", stb, erre azt üzenem, hogy itt egy ujj nálam is, csak a középső és felfelé tartva nektek... :)

Valahol olvastam, hogy ne tárgyakat vegyünk, hanem élményeket, van benne valami....

https://www.facebook.com/gabor.remenyi73/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gabor-remenyi73.blog.hu/api/trackback/id/tr1712402781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása